tisdag 6 juli 2010

Ursviks "Lätta" 5:a och 2,5:a


Idag så kände jag att det var läge att köra "återhämtningspass" efter gårdagens relativt tuffa pass via det 15km långa Extremespår som Ursvik har att bjuda på. Vad kan då passa bättre än att springa "Lätta" 5:an? Hursom så kommer man fram till denna skylt efter ca 400m på elljusspåret, bilden skall illustrera att man skall springa höger in i skogen.


Efter ca 3km kommer man fram till denna skylt, som vi kommer att se inte mindre än tre gånger på lördag. Extremespåret fortsätter rakt fram och upp i en rejält brant backa, likt Aborrbacken i Lidingö så är den knappt löpbar utan man kan med fördel gå. Men idag var det som sagt "Lätta" 5:an som gällde :-)

Efter fem km avverkade så fortsatte jag på 2,5:an för att få ihop lite kilometrar, men även för att springa igenom alla spår innan lördag.

Vidare så passade jag på att kolla läget på Motionsgården inför lördagen eftersom vi sagt, och trott, att den skulle vara öppen så att vi kunde fylla på vatten där och eventuellt även duscha. Det var märkbart dött runt Motionsgården, men i ett litet kontor satt en man som presenterade sig ansvarig för området och informerade mig om att gården hade tagit semester och således inte är öppen på lördag. Jobbigt! Dessutom så frågade han mig om vi även skulle springa MTB-spåret på lördag, apropå att jag berättat att vi skall köra Ursvik All In. JOBBIGT!!! Vi har alltså helt förbisett detta faktum, men det får väl bli en annan gång. Kanske ett frö till Ursvik All In Ultra är sått?

I morgon har jag planerat att springa intervaller i milspåret, går det att köra intervaller i ett så pass kuperat spår? Jag får väl prova helt enkelt. Dessutom blir det stekhet golf på Arlandastad i morgon eftermiddag. Premiär för denna säsong. Spännande!?

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte såhär: om man inte får cykla i löpspåren, får man verkligen springa i mtb-spåret??

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänkt! Officiell dementi kommer inom kort :)

    SvaraRadera