torsdag 15 juli 2010

Återhämtningsdag

Återhämtningsfrukost

Idag tänker jag ta en riktig återhämtningsdag. Sedan förra måndagen har jag tränat en hel del, bl a så innehöll förra veckan dubbla Ursvik All In och denna veckan har jag cyklat ett knappt tretimmarspass, sprungit en mil i Ursvik samt provsprungit marathonbanan från OS 1912, dock bara första halvan. Med tanke på att vi skall springa Jönköping-Gränna samt en bit på Visingsö på lördag så är det inte mer än rätt att benen nu får vila två dagar.

Rundningsmärke för marathonloppet 1912.

Igår deltog jag alltså i provloppet för Stockholm Jubileumsmarathon 1912-2012 som går av stapeln 14 juli 2012, på dagen 100 år efter marathonloppet i sommar-OS 1912 som arrangerades av Sverige i Stockholm. Provloppet, som gick från Stockholms Stadion till Sollentuna kyrka, var riktigt bra arrangerat med vätskekontroller och bra ledning samt en del historieberättande. Bl a fick vi berättat om en deltagare som dog under loppet pga överhettning, han hade smörjt in kroppen i olja vilket kanske inte var helt rätt med tanke på det varma väder som rådde. Jag sällskapade med Kalle och Paula lite om vartannat och vi pratade om både ditten och datten, bl a om lördagens aktivitet som vi alla ser fram emot så mycket. Jag provåt mina egengjorda energikakor som jag tänkte ha med mig på lördag, kan ju vara bra att ha testat dom innan. Paula gick också med på att agera försökskanin, och hon åt t o m upp hela kakan vilket måste varit ett bra tecken. Vem vet, kanske tar jag med någon extra om det är någon fler som vågar :-)

Nu tänkte jag packa ihop lite badgrejer och åka ner till Huvudstabadet och köra några längder och efter det lägga mig i solen och läsa lite bok. Eftersom jag bestämt mig för att delta i Stockholm Triathlon i slutet av augusti så måste jag lägga på en rem för att bättra på simningen, tänker faktiskt försöka mig på att crawla någon eller några längder. Rapport på det kommer, hoppas jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar