onsdag 30 juni 2010

Inte försvunnen!

Ni kan andas ut, jag har inte försvunnit. Jag har bara haft en liten bloggdipp, som är den riktiga psykologiska termen för detta tillstånd :-)

Hursomhelst så har min träningsvecka såhär långt bestått av drygt 10k lätt distanslöpning runt sjöarna. För er som inte är familjära med Sundbyberg så betyder det att man springer runt Råstasjön, som i och för sig ligger i Solna, och Lötsjön. Råstasjön är grusbelagd medans Lötsjön är asfalterad, Råstasjön är den avgjort bästa delen. Och det trots att den ligger i Solna :-)

Igår tisdag så simmade jag i Nälstabadet med min sambo, som också ska simma Vansbro. Hon är en klart bättre simmare än mig. Tyvärr så gjorde det otroligt fina vädret att fler än vi var badsugna, trist bara att alla inte respekterar motionssimbanorna. Men men, som de sa på jobbet idag, det kommer att bli trångt i Vansbro också.

Vidare så anmälde jag mig till Lidingöloppet igår. Jag noterade att organisationen kring Lidingöloppet gått Pressbyråns "merförsäljningskurs", man kan inte bara beställa en t-shirt i förväg man kan också beställa någon typ av sportdryck från Enervit. Måste komma ihåg att fråga efter loppet hur många dom sålde :-) Idag såg jag att jag blivit placerad i startgrupp 3 vilket jag tycker är lite konstigt. Jag hade räknat med grupp 2, jag trodde verkligen att 3:32 på Stockholm Marathon skulle räcka till det. Jaja, får väl springa om fler bara.

Idag mötte jag upp mina fantastiska löparvänner Lina och Michel i Ursvik. På agendan stod backlöpning, men vi värmde upp med ett varv runt Femman i lugnt tempo. Vi hade en hel del att prata om, eller Lina och Michel hade en massa att prata om. Jag är ju inte lika berest som dom så när det vankas ressnack så försvinner jag en aning :-) Mina resor brukar ju mest handla om att åka norrut, och det brukar ingen känna igen sig i.

Efter uppvärmningen körde vi 10st backlöpningar á ca 60sek, det var verkligen länge sedan jag körde sådan kvalitetsträning. Helt klart måste det bli mer av det och även kortare och brantare löpningar. Passet avslutades med 2,5k nedvärmning.

Efter träningen satt vi i gräset och stretchade och småpratade. Just som vi sitter där så ser jag en person med en löpstil som jag känner igen sedan lång tid tillbaka, dock inte lika spänstig som jag kom ihåg den. Det var min bror som kom springandes, han bor precis i närheten av Ursvik. Jag tror att området kallas Järvastaden. Även om han försöker förneka det så tror jag att han håller på att tjyvträna inför Ursvik All In. Jag jobbar hårt för att få med honom, får se hur det går.

I morgon är en annan dag, som Christer Björkman brukar säga, och då är det troligen simning som gäller. Hoppas på dåligt väder, lokalt i Nälsta alltså, och minimalt med folk i poolen.

Good night, where ever you are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar