tisdag 22 juni 2010

Mat för en simmare?

Bacongratäng med tomater

Idag tog jag upp simningen igen för att komma i form inför Vansbrosimningen. Pga tidsbrist blev dagens pass bara 30min, längre pass måste definitivt till för att det skall kännas bra inför de 3km som skall simmas 11 juli. Jag har läst någon rekomendation någonstans att man i alla fall bör komma upp i timmespass, samt att man måste prova något pass i öppet vatten. Jag är dock övertygad om att det inte ska vara några problem, det är bara det att jag har så dålig teknik.

Ovan ser ni dagens middag, Bacongratäng. Bacon, lök, köttfärs och lök bryns och får sedan stå och puttra i tio min. Formen täcks med champinjoner och sedan lägger man baconköttfärsen i formen varvat med riven ost och ovanpå det zucchini samt äggstanning som du häller över det hela. Efter 20min i 225 grader så är det bara att hugg i. Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar