onsdag 16 juni 2010

Dålig start, men sen blev det bara bättre...

Min start på dagen var allt annat än bra. Jag var ovanligt trött när jag vaknade, självklart ett resultat av att jag gick och la mig alldeles för sent. Varför är tv:n intressant över huvudtaget? Men, det skulle bli värre. När jag skulle sätta i kontaktlinserna så brände det till i ögonen något så djävulskt, visst ja, det var visst chilipeppar i middagen igår. Ajajaj, men det går över tänkte jag. Skölj ögonen med kallvatten en stund så ska det väl bli bra. Sedan, på med solglasögon så att det inte syns så väl. Tur att det inte var min tur att köra, det hade ju inte gått. Väl på jobbet så konstaterade jag att det inte gått över, skiten måste ha satt sig på linserna. Så av med dom och på med glasögonen som jag varit tillräckligt vaken att ta med. Jag hatar att använda dom! Men lyckligvis har jag snälla kollegor, ingen har sett mig i glasögon förut, som tyckte att dom var snygga och att jag såg sofistikerad ut. Hur ser jag ut annars? :-)

Nu till det bättre. Av någon, outgrundlig, anledning så har jag fått rollen som "bollplank" när det gäller träning och kost på jobbet. Alla håller dock inte med mig i allt när det gäller kost, och det har jag full respekt för. Dock så tycker jag att det är roligt att vi har lite olika syn på just kost, det finns ju inga klara rätt eller fel. Det som passar mig behöver inte nödvändigtvis passa någon annan. Träning däremot är lättare att diskutera, eftersom min filosofi är ganska enkel. Det är ju inte lika kontroversiellt att säga att "All träning är bra, bäst är den som blir av". Därför blir jag glad när någon kommer fram och säger "Jag har börjat träna si" eller "Jag har börjat träna så".

Idag diskuterade vi Vasaloppet vid en kafferast och en kollega började fråga ut mig lite om det och det fortsatte med att vi kom överens om att jag skulle sätta ihop ett enkelt träningsprogram för någon som har åkt väldigt begränsat med skidor. Det visade sig att hon bar på en dröm om att göra en Svensk Klassiker, vilket jag inte var sen att uppmuntra henne att göra :-) Så vi kom fram till att hon genast skulle börja simträna och anmäla sig till Vansbrosimningen, det är ju lika bra att ta tjuren vid hornen direkt. Det ska bli riktigt intressant att se hur detta (ur)artar sig.

Min egen träning då? Jo, idag kom jag så tillslut iväg på ett sista pass inför Vätternrundan. Det blev ett kortare pass ut till Drottningholm på en timme. Skönt att hålla igång benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar