tisdag 15 juni 2010

Blåst på cykling!




Idag var tanken att jag skulle ta mitt sista cykelpass inför Vätternrundan, men mina okunskaper i cykelreparationer satte käppar i hjulen. Förlåt! :-) Bakgrunden är denna att mitt bakdäck är helt utslitet och jag vågade inte cykla ett pass till på det. Igår förberedde jag däckbytet med att köpa hem ett nytt och fräscht och idag skulle jag bara fixa bytet lite snabbt. Trodde jag. Efter diverse bekymmer så gav jag upp, jag fick helt enkelt inte däcket att passa. Så jag fick gå ner till cykelhandlarn med svansen mellan benen och förklara läget. Efter en stund så kom han tillbaka och tyckte sig ha lyckats fixa mitt lilla problem. Nyfiken som jag är så frågade jag vad hemligheten är, och han förklarade hur jag skulle få det att funka. Väl hemma igen så pumpade jag upp däcket igen, och döm om min förvåning så återkom samma problem som tidigare. Men, denna gång så fixade jag till det själv tack vare att jag numera kunde tricket.




Hursomhelst så var det nu i alla fall väl sent att ge sig ut, så jag tar passet i morgon istället. Som tröst så skulle Brasilien precis gå in i VM och dessutom så hade Runner´s World kommit idag. Dagens middag tog lite tid att göra dessutom, så jag kan nog leva utan träning idag.




Och vad blev det då för middag idag? Jo, det blev tacofyllda paprikahalvor med tomat och lökgratinering. Tummen upp på det!

2 kommentarer:

  1. Åt precis, men blev lika hungrig nu igen haha. Ser gott ut : )

    Allt är inte alltid lika lätt som man tror!

    Lycka till på lördag!

    SvaraRadera
  2. Åh, tackar!

    Nu är det bara att hoppas att vädergudarna är med oss. Eller som talesättet jag lärde mig idag säger; Må dina kameler finna vatten!

    Det blev grymt gott, och faktiskt ännu godare idag när jag hade bulgur till. Det är ju dags att kolhydratladda :)

    SvaraRadera