söndag 13 juni 2010

Genrep inför Vätternrundan

Efter två timmars cykling såg jag fortfarande hyffsat fräsch ut, eller vad tycker ni? Svårt att säga kanske :-) Hursomhelst, så lämnade jag Roger här för ett extravarv mot Kungsberga och Sånga-Säby. 45min senare så började jag tycka att det kändes jobbigt, så jag stannade till på en grill/fik och tog en kopp kaffe och lite russin och jordnötter i hopp om att jag skulle piggna till. Och visst piggnade jag till, en aning, men det höll nog bara en halvtimme sedan fick jag slita ont sista 45min. En liter vatten på 4h är nog i minsta laget. Till råga på allt så började de mörka molnen torna upp just som jag passerade Drottningholms slott, man kan nästan tro att Hans Majestät hade ett finger med i spelet. Eller inte :-) Anyway så klarade jag mig från regnet, nästan. Sista 500m så började det spöregna, men då var jag ju nästan hemma så det gjorde inte så mycket.

Nu återstår nog bara två kortare "tempopass" i veckan, troligen tisdag och torsdag, för att hålla igång benen och sedan leverera på lördag. Jag har inget direkt mål, men hoppas på 13h, mycket beror på väder och vind och om man lyckas komma med i någon klunga som håller bra fart.

BTW, Roger såg riktigt stark ut så han kommer att få jobba :-)

3 kommentarer:

  1. Tackar!

    Men vet du vad, efter att jag tog bilden och började "planera" inlägget så tänkte jag bara; Vem faan har stylat den killen? Personen måste vara färgblind! :-) Är man fåfäng om man tänker att kläderna ska passa cykeln? Jag skulle kanske köpt en röd jacka, eller svart? Som tur är så kommer jag inte ihåg vad som fanns att välja på, kanske fanns det bara blått.

    SvaraRadera
  2. Haha...men den matchar ju faktiskt locket på vattenflaskan :)

    SvaraRadera