söndag 6 juni 2010

There is a new bloggare in town!

Då var det då dags för ännu en bloggare. Efter att ha följt ett antal bloggar en, kortare och längre, tid så tar även jag steget in i bloggvärlden. Inriktningen kommer, precis som mitt liv, vara träning, träning och lite tävling emellanåt.

Timingen för min bloggstart känns både bra och dålig, nämligen dagen efter Stockholm Marathon. Bra för att jag känner mig så otroligt nöjd över min andra mara och dålig eftersom jag är totalt tömd både fysiskt och psykiskt. Det är alltså med blandade känslor jag sitter och slickar mina sår.

Min bakgrund och mina framtida mål kommer jag säkert att återkomma till, men i korta drag kan man säga att efter ha varit en väldigt aktiv, men lat, hockey-, fotboll-, och innebandyspelare fram till 27 års ålder och sedan ett antal dekadenta år med total avsaknad av fysisk aktivitet så rullade jag för ca fyra år sedan igång resan mot min första Svenska Klassiker, dvs Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet. Då kändes det som att bestiga ett berg, jag trodde att det bara var riktiga järnmän och kvinnor som klarade detta. Nu vet jag bättre. Alla kan, det är bara tiderna som varierar.

Fyra år senare sitter jag nu här med en genomförd Klassiker, en halvvägs genomförd Klassiker och två Stockholm Marathon. Nästa mål är att stå på startlinjen i Motala för min tredje Vätternrundan 19/6 06.04, så nu blir det en dags vila eller två och sedan återuppta cykelträningen. Den har ju fått stå tillbaka för maraträningen de senaste veckorna.

Så, nu är jag i alla fall igång med bloggeriet med förhoppning om att det ska bli en vansinnigt populär och välbesökt blogg. Nja, kanske inte. Men om jag lyckas inspirera en endaste människa att börja träna eller att jag själv skall bli ännu mer inspirerad i min träning så är jag mer än nöjd.

Hoppas att vi ses snart!
Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar