lördag 12 juni 2010

Tyck om!

Om det fanns en "Tyck om"-knapp för Hässelby SK Långlöpare så skulle jag trycka på den. Jag var som sagt på Prova-på-träning med ovannämnda träningsgrupp idag och mina intryck därifrån är utan undantag positiva. Jag har tidigare tränat med Team Stockholm Marathon i tre omgångar och tyvärr så måste jag säga att det varit med fallande belåtenhet. Första gången var inför Stockholm Marathon 2009, visst knorrade jag då vid något tillfälle om någon skitsak som att någon ledare betett sig på något sätt som inte stämde med min världsbild men jag var i det stora hela riktigt nöjd. Jag tror definitivt att TSM fick mig att komma in i löpningen på allvar. Andra omgången var inför Stockholm Halvmarathon och det var helt ok som kom-i-gång efter maran, men det var inte alls samma känsla som i första omgången även om jag tyckte att träningen och ledarna var riktigt bra. Senaste, och kanske sista, omgången jag tränade med TSM var inför årets mara och tyvärr så måste jag säga att det varit långt ifrån med samma positiva känsla som jag tänker tillbaka på den. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad det beror på, men gruppstorleken har säkert varit den störst bidragande faktorn. Det har många gånger kännts som att man klivit på en buss, bytt några artighetsfraser, och någon timme senare så är man framme. Det är kanske lite ödets ironi eller framgångens baksida, det har blivit för populärt så alla blir mer eller mindre anonyma.

För att sammanfatta det hela, till hösten så blir det med allra största sannolikhet träning med Hässelby SK Långlöpare som gäller. Jag har ju lite tankar på att satsa på Triathlon, men det borde nog passa bra ändå. Löpning är ju trots allt en ganska viktig del av Triathlon, om man säger ;-)

1 kommentar: