onsdag 6 juni 2012

Uppladdningen




Igår laddade jag för ett rejält nationaldagsfirande. Uppe tidigt i ottan, med mina mått mätt, och besökte Huvudstabadet för ett morgonsimpass i sällskap av Karin. Efter insim körde vi en loop om 300m ECO-swimming följt av 4x50m progressivt 1-4 med tre navigeringsrörelser per längd. Navigeringsrörelse för att få in öppetvattensimning i bassängträningen. Det känns väldigt märkligt än så länge, men det kommer väl. Vi hann med tre loopar innan plikten kallade.

Då jag verkar ha slarvat bort min simbyxor fick jag ta ett par "vanliga" badshorts, och det kan jag säga var som att cykla med ett paraply ungefär. Simning är tydligen också en materialsport.

Efter jobbet lade jag sedan in ett kvalitetspass på cykel. Jag körde mina vanliga powerintervaller, dvs 6/5/4/3/2/1min med ökat motstånd och intensitet per intervall. Det här är verkligen ett favoritpass, hoppas bara att det ger något tillbaka.

Idag blir det långpass med Mattias, Björn och Alex för att fira nationaldagen. Tro om cykelkläder är den nya nationaldräkten? Hoppas!

Glad nationaldag på er, hur och var ni än firar den!


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Som i Total Immersion Swimming, först efter att ha bytt till speedos insåg jag att jag simmat med en fallskärm runt midjan hela mitt liv

    SvaraRadera