måndag 4 juni 2012

Postmariga intervaller

Okej, det är sista gången jag använder någon form av "marig" på ett tag nu. Jag lovar!

När jag satt och tänkte igenom träningen för veckan igår så lutade åt att jag skulle köra lite terräng i Ursvik ikväll, alternativt någon form av cykling. Valet klarnade verkligen inte under dagen, det lutade istället mer åt soffan. Men på vägen hem från jobbet så började det mer luta åt att det skulle bli lite lätt jogging runt sjöarna, bra för lite småstela ben tänkte jag. Väl hemma så taggade jag till lite började tänka kortbyxor, lite revansch för helgen. Sedan gled tankarna iväg mot intervaller, det vore ju skönt. Varför inte? Tusingar kanske? Det får det bli, kom jag fram till.

Jag ställde in klockan på åtta tusingar med en minuts vila emellan och gav mig iväg ner mot sjöarna. Tanken var att hålla ett tempo halvminuten snabbare än mitt tänkta tempo på Ironman. Jag bestämde mig för att inte kolla klockan utan endast köra på känn, resultatet blev att jag hamnade mellan 4:11 och 4:21 där flertalet låg mot den förra.

Riktigt skön start på veckan i mina orangea snabba!




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar