lördag 2 juni 2012

Marig morgon



Vaknar före klockan och ligger och drar mig en stund. Tänker att klockan ringer nog snart, den borde ju närma sig åtta. Tittar på klockan och upptäcker att den bara är halv sju. Min talang att sova ut är i stort sett obefintlig.

Om fem timmar ger vi oss iväg på en 42195m lång resa, alla med lite olika mål. Mitt mål är att lotsa och sprida lite glädje bland de som siktar på att komma in på 3:45, ett mål som nog kräver lite extra idag då vädret ser ut att bli rejält dåligt. Sämst på länge faktiskt. Men, det är ju faktiskt bara att klä sig rätt och hantera vädret på det bästa sätt man kan. Vad rätt klädsel är för mig idag är jag lite osäker på, men jag tror på både långärmat och långbent, vantar och mössa av något slag. Jag får se, nu fick jag ju någon extra timme att fundera på det.

Lycka till alla som skall ut och springa idag!

Och min uppmaning till publiken, igen, är såklart att även heja på oss som kommer lite efter eliten. Vi behöver det minst lika mycket!


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. 05.20 vaknade jag... Undrar om det är nerver? Lyckades till sist somna om och drömde att jag vaknade under klarblå himmel. Det var ingen sanndröm... Men jösses vad KUL det ska bli idag! Ses!

    SvaraRadera