onsdag 27 juni 2012

Tjugofyratimmarspass

Anders Gärderud, den gamle storlöparen, skall ha sagt att han bara körde ett träningspass per dag. Men med tillägget att varje pass var 24 timmar. Han menade att även vilan emellan träningarna ingick i passen, vila och att äta förstås. Svårt att säga emot, han vann ju trots allt OS-guld på 3000m i Montreal 1976.

Mitt 24-timmarspass igår och idag bestod av löpintervaller, grillad kyckling, för få timmars sömn, tuff morgonsimning, 8h arbete följt av kvällens cykelintervaller. Och nu är ett nytt pass påbörjat, och det ska innehålla mycket vila och sömn.

Dagen började med morgonsimning alltså. I omklädningsrummet träffar jag Micke som skall köra ett lugnt armpass eftersom han körde tuff löpning igår kväll, och att han skall åka till Istanbul och köra en olympisk i helgen. Det låter ju lite coolare än att köra ett fikapass på Färingsö. Trots att Micke skulle köra lugnt och jag skulle köra hårda hundringar hade jag inte en chans att hänga med. Hoppas att ingen såg. Efter en stund dök även Alex upp och han är en minst lika god simmare som Micke, så ja ni förstår. Skön start på dagen trots allt, men oj vad axlarna värkte efteråt. För att inte tala om hjärtat.

Kvällspasset bestod av cykelintervaller på FRA-slingan. Jag körde 8/7/6/5/4/3/2/1/0,5/0,25min med en minuts vila. Benen var grymt sega, så det blev ingen vidare fart på cyklingen. Men jag försökte slita så gott jag kunde ändå.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar