lördag 23 juni 2012

Glad midsommar!

Ja, det blev verkligen en glad midsommar!

Och det blev en riktigt varm och solig midsommar.

Mina planer blev inte klara förrän riktigt sent. Det blir ju lite knepigt att fira en "vanlig" midsommar samtidigt som man vill få in tre långpass. Därför bjöd jag in mig själv att följa med Miranda till hennes familjs firande, då kunde jag få in ett bra cykelpass eftersom jag visste att hon skulle nappa på förslaget att cykla dit samtidigt som jag skulle få min sillunch. Turligt nog så fanns det stjärterum för mig hos dem.

Strax efter åtta på fredag morgon mötte jag upp Miranda för avfärd åt Bålstahållet, mycket mer visste jag inte. Vi rullade ut från Sundbyberg och kunde tidigt konstatera att "vanligt" folk inte kommit upp än. Inte ens på IKEA var det någon fart, hade de stängt? Eller hade de bara inte öppnat än? Några få bilar, några få cyklister och några få promenerande mötte vi, mer var det inte. Enda platsen jag noterade att det var folk var på Bro-Bålsta golfklubb, men så är ju inte golfare heller speciellt normala.







I Bålsta, när vi kommit halvvägs, tog vi ett kaffe- och glasstopp. Både välförtjänt och gott. Vi delade bänk med en familj från Örebro som var på väg till Norrtälje, i bil dock. Vi diskuterade lite vilken väg de skulle ta dit, vis av erfarenhet föreslog jag att de inte skulle åka E18 då det brukar vara långa köer. Vi pratade även en del cykling, då han också hade kört Vätternrundan. Inte i år dock. Sedan var det dags att rulla vidare.

Vi kom fram lagom till sillunchen och sällan har det väl smakat så bra. Man brukar ju säga att hungern är den bästa kryddan, men jag undrar om inte tre timmar cykel och trevligt sällskap är ännu bättre.

Efter lunchen var det dags för stångresning, tipspromenad och dans med övriga grannskapet. Dansen avstod jag dock.




Ingen midsommar utan midsommartårta, så även i år. Årets midsommartårta höll verkligen högsta klass och jag gjorde mitt bästa för att hjälpa till att tömma faten.

Precis när det var dags att köra igång grillen var det dags för mig att vända hemåt. Det tog verkligen emot, men med tre timmar hem kände jag mig tvungen. Jag vill nog inte ens veta hur gott det var.

Väl hemma så började precis EM-kvartsfinalen mellan Tyskland och Grekland, så toknöjd med dagen slog jag mig ned i soffan och bara njöt av den fantastiska midsommaraftonen.


Ett stort tack till familjen Kvist och övriga sällskapet som gjorde min midsommarafton så fantastisk!


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer: