onsdag 20 juni 2012

Man har varit orolig




Man har varit orolig. Man har varit orolig för min status. Man har varit orolig för att jag har varit för långsam. För långsam på mina intervaller alltså. Jag har kört tusingar på 4:10-4:15 och det har ansetts som allt för långsamt, trots att målet egentligen varit att springa ytterligare 20-30 sekunder långsammare. Det har alltså varit medvetet långsamt, om det nu är det.

Från och med den här veckan tänker jag köra mina kvalitetspass hårdare än vad jag gjort under våren, för nu ska det byggas snabbhet och form. Så idag testade jag att köra långa intervaller, 2x3km med två minuter gångvila emellan. Lättast hade kanske varit att köra på IP, men jag gillar att köra intervaller runt sjöarna då det blir lite mer utmanande. Även om man kanske tappar rytm. Utan att gå ut för hårt så försökte jag ändå pressa på lite, snittpulsen 82% av max och tempot stannade på 4:06min/km. Andra löpningen lyckades jag pressa på ytterligare och pulsmässigt låg jag på 86% av max och tempot låg på 4:01. Kanske inga kanontider, men helt klart okej. Ser man till pulsen borde jag kunna pressa på lite till, under sommaren skall jag nog ha dessa intervaller som referenser för om jag utvecklas eller inte.

Annars så är sommarvädret välkommet tillbaka, må så vara att det är tillfälligt.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Man undrar ju lite granna vem denne "man" är, släkt med "någon" månne? ;)

    SvaraRadera