söndag 17 juni 2012

Svängig helg

Det är verkligen inte långsamt nu. Det händer något hela tiden. Men varför klaga?

I fredags skulle jag bara ta det lugnt, se på matchen typ. Men så kom jag på något genialt, jag åker och köper en grill att pynta min ännu inte fyllda balkong med. Så jag åker till Bauhaus och plockar den grill jag bestämt mig för. Betalningen går bra, sedan börjar dramatiken. När jag kommer ut till bilen börjar jag ana oråd, kommer den verkligen att få plats i bilen? Nix! Efter några försök ger jag upp. Men vad gör jag nu då? Lämnar tillbaka? Turligt nog är mina vänner Mia och Mårten hemma, och de har ju en vuxen bil. Snacka om räddare i nöden!





Lördag morgon var det såklart ett cykelpass inplanerat, 3,5h enligt den stora planen. Det började hyggligt, men sedan blev det både regnigt och kallt. Jag nämner det, men klagar inte med respekt för alla som hade ett rent helvete runt Vättern. Sällskapet för dagen var Alex, Miranda och Susanne. Höjdpunkten var definitivt fikapausen på Svartsjö Café, jag frös så att jag skakade men diskussionen om marathontider fick mig att helt glömma att skaka. Mycket underhållande.





På kvällen invigdes grillen.




Söndagen började med ett regnet öste ner utanför fönstret. Men sent på eftermiddagen kom så solen fram. Dags att ta tag i träningen då alltså. Först åkte jag ned till Huvudstabadet med Karin och körde ett litet kortare distanspass, 3x600m.




Sedan mötte jag upp Miranda och körde ett kortare distanspass, 14km, löpning.






- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar: