onsdag 4 augusti 2010

Inspirationskälla

Jag har, sedan jag började träna löpning, nästan alltid tränat på egen hand förutom de distanspass som jag tränat med TSM. Men jag har allt mer lärt mig uppskatta träning tillsammans med kompisar. Ikväll tränade jag med en av mina största inspirationskällor, nämligen Miranda. Vi hade stämt träff vid Gröna Stugan vid Lötsjön i Sundbyberg för att köra snabbdistans. Först hade vi pratat om att köra sub 21min, sedan sänkte vi ribban och pratade om 4.30-tempo eftersom vi båda var lite slitna. Eller var det bara rädsla för att misslyckas?

Anyway så kom vi igång i ett bra tempo, bara några sekunder över 4min-tempo, men inte värre än att vi kunde prata på utan större problem. Andra kilometern gick i samma tempo och tjattret fortsatte, men vi bestämde att sänka tempot på den tredje för att sedan öka igen. Mycket riktigt fick vi ner tempot till ca 4.15 för att sedan återgå till 4.00 igen den fjärde kilometern. När vi närmade oss den femte så kommer vi överens om att köra "fri fart" och när Mirandas klocka piper till så säger hon åt mig att jag ser stark ut och att jag skall sticka. Naturligtvis så kunde jag inte göra annat, jag såg ju stark ut. Jag fick direkt några meter, men jag hörde henne hela tiden bakom mig och med jämna mellanrum får jag lite peppning. I mål var jag ca 50m före, men av någon anledning så visade min klocka 20.43 och Mirandas 20.35. Skit sak samma, det blev ett riktigt kanonpass och efteråt så joggade vi ner tillsammans så att vi skulle hinna gå igenom allt vi inte hann gå igenom under snabbdistansen, vilket var en hel del.

Tack Miranda för ett kanonpass och för att du är en sådan inspiratör.

Är jag igång igen?

1 kommentar:

  1. Vad underbart du skriver Thomas, shitt så glad jag blir! Tack själv förresten, utan dig hade jag bara tagit en jogg i snigeltempo ju!

    SvaraRadera