söndag 8 augusti 2010

En himmelsk drog!

Igår var jag på 40-årsskiva tills sent på natten och fick inte mer än 5½ timmes sömn, dessutom hade jag inte tränat sedan i torsdags så jag var rejält seg när jag gav mig av till Ursvik för att köra långpass. Men direkt jag kommer till Ursvik så börjar den rätta känslan infinna sig, parkeringen var nästan full och ett flertal löpare och flanörer syntes till. Väl igång med passet så kändes det direkt bra, jag kunde inte undvika att tänka att jag nog är en liten träningsnarkoman. Jag ska hädanefter försöka undvika att vara träningsledig två dagar i rad, om det så bara blir ett kort "röra-på-benen-pass".

Själva passet då? Jo, som sagt så kändes det bra i början men från ca 15km så gick det allt trögre. Det känns helt klart så att långpass i terräng är en annan sak än att springa på slätten, men eftersom Lidingöloppet är mitt stora mål i höst så är det nog ett måste att springa mycket terräng. Till slut fick jag ihop 25km, vilket jag tycker är ett bra pass.

4 kommentarer:

  1. Jag borde också springa mer terräng, men det känns ju joooobbigt :( Kanske kan vi ta ett pass nästa vecka?

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa, det är klart vi ska! 10km snabbdistans? :-)

    SvaraRadera
  3. kollade in för du skulle ut och motionera dina Asics enl. Mirandas minute :) Enjoy! Mina ska också ut och arbeta, det är ju det som de är grymma på!

    SvaraRadera
  4. Välkommen!
    Titta gärna förbi fler gånger, vi brukar ha lite mysigt här :-)

    SvaraRadera