onsdag 18 augusti 2010

Italiensk schlagerafton?

Ikväll blev det en mysrunda runt sjöarna, dvs Lötsjön och Råstasjön, om än på rejält stela ben efter gårdagens tuffa intervaller. Vädret var klart bättre än igår vilket märktes, om inte annat, på att det var mer folk ute i svängen. Det är ju alltid trevligare när man får samsas om utrymmet med andra hurtbullar.

Det roligaste inslaget under passet var när jag började närma mig Gröna stugan vid Lötsjön på hemvägen och hör en något raspig italiensk sångare ta ton. Det var den gamle smörsångaren Eddie Oliva som underhöll den fullsatta uteserveringen. Aningen symptomatiskt så rev han igång den gamla klassikern Volare, som spelats in och framförts av ett otal artister genom åren. Det många kanske inte vet är att den ursprungligen hette Nel blu dipinto di blu och framfördes av Domenico Modugno i Schlagerfestivalen 1958 för Italien. Jag vet att jag kanske har lite udda smak emellanåt, men jag tycker verkligen att det är synd att Italien inte vill vara med i Schlagerfestivalen längre. De kan ju verkligen det här med schlager.

Har jag några läsare som också gillar schlager? Och med schlager menar jag de gamla godingarna fram till nån gång på 90-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar