torsdag 14 juli 2011

Uppföljning av frukosttips

Mysli: Finns i 750g & 1500g



Jag borde vetat bättre. Jag borde förstått att man inte bara kan slänga ur sig "en bra müsli", som jag gjorde i gårdagens inlägg, utan att direkt få frågan vad en bra müsli är. Det är ju en hel djungel att gå igenom och alla verkar ju bra, på sitt sätt. Men alla är såklart inte bra, de flesta innehåller förstås alldeles för mycket socker. Och det finns såklart en anledning att de gör det, ingen skulle köpa dom annars. Själv så har jag ju begåvats med en god vän som råkar vara myslidirektör, hon äger och driver Persgårdens Myslifabrik på Visingsö tillsammans med hennes man. Deras mysli är det bästa exemplet jag kan ge på en bra müsli.

För att återknyta till min kollega som jag gav lite tips igår så blev jag riktigt glad i morse när jag hörde att hon testat "min" smoothie, men på sitt sätt. Hon tyckte nog att hon kände sig lite piggare, men det kunde såklart vara tillfälligheter. Sedan vid tiotiden frågade hon ifall det var dags att äta det kokta ägget som hon hade med sig till mellanmål istället för den frukt hon brukar. Bara en sån sak, inte en mage som skriker efter något sött. Är vi på rätt väg, min adept och jag?

Hur har det gått för mig då? Jo, jag fick ihop knappa två timmar på sadeln. Det blev en sväng ute på ett riktigt blåsigt Färingsö, på Nockebybron på vägen hem var jag stundom rädd att blåsa av.

Imorgon vila, sedan bär det av till Säter på lördag. Men mer om det senare, nu väntar lite jordgubbar med grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar