tisdag 5 juli 2011

Triathlontisdag

Det började tidigt imorse. Klockan 06.00 hoppade jag i bassängen i Huvudstabadet i sällskap av Karin och Alex. Alex ansvarade för passet som bestod av en stege på 100m/ 200m/ 300m/ 400m/ 500m/ 400m/ 300m/ 200m/ 100m, vilket tillsammans med 300m insim ger 2800m och det innan många ens ätit frukost. Härligt!


Nakenchock á la Thomas och Alex

En härlig kopp kaffe på det
 Efter passet började Alex och jag snacka lite lätt om att köra lite cykling efter jobbet, kanske intervaller. Under dagen bestämde vi att vi skulle köra just intervaller. Vi möttes upp 12 timmar efter att vi setts för första gången idag och rullade ut mot Drottningholm och FRA-slingan. Där brände vi av fyra intervaller á 4,6km med rullvila emellan. Hastigheten på mina intervaller var mellan 35,3 och 36,1km/h. Sista intervallen tog jag i så jag fick hängvila över styret några minuter. Värst tycker jag annars att det är att benen tar slut långt innan hjärtat, jag är väl helt enkelt för dåligt cykeltränad. Men både Alex och jag var mycket nöjda efter passet, man pressar helt klart mer när man kör tillsammans.


Två nöjda cyklister
 Efter passet lyckades jag klämma in ett kortare löppass, dryga 5km i 5min-tempo, runt Lötsjön.

Vilken dag, och det mitt i veckan dessutom.

1 kommentar:

  1. Riktigt bra kört Thomas. Det här måste vi verkligen göra om fler gånger

    SvaraRadera