tisdag 12 juli 2011

Tips för bruna ben?

På vägen ut till Drottningholm där jag skulle köra FRA-intervaller möttes jag av ett riktigt ruskväder. Det var på Nockebybron som det började tokblåsa samtidigt som det regnade småspik, det kändes som att någon gjorde tusen nålar på mina armar. Inte schysst! Jag passerade cyklister som ställt sig i busskurar och under träd för att få skydd. Alltså, kom igen. Så farligt var det väl ändå inte, eller?

Framme vid avfarten mot FRA så laddade jag iväg, jag fick aldrig riktigt någon fart på benen utan körde nog på alldeles för hög växel. Första intervallen snittade jag 34,7km/h. Andra intervallen försökte jag köra på något lägre växel men det gick bara snäppet snabbare, 34,8km/h. Påföljande intervaller dog jag rejält, jag kom aldrig riktigt igång. Jag snittade dessa på 33,6 och 33,2km/h.

Under passet så upphörde regnet, men både ben och cykel hann bli rejält skitiga. Så ikväll fick jag sällskap i duschen.



Bruna ben, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar