fredag 29 juli 2011

Skön avslutning på första semesterdagen

Jag känner mig lite tjatig, men starten på min semester har varit riktigt härlig. Efter det sköna simpasset på eftermiddan så bytte jag snabbt om till cykelkläder för att ge mig av till Gustavsberg för middag och bad hos familjen Weineson. Då simpass och eftersnack blev längre än tänkt, det blir lätt så när man har så trevligt och så mycket att prata om, blev det ett stressigt cykelpass. Pulsmässigt näst intill intervallpassnivå, fartmässigt inte intervallpassnivå.
Från vänster Vivian, Anna-Karin, Camilla, Caroline och Mattias.

Väl framme hos Mattias och Caroline så blev jag direkt bjuden på ett glas rött, alltid lika härligt att sitta bland folk i cykelkläder och sippa lite vin. Man känner sig som en riktig cyklist, I can live with it. Dessutom bjöds det på finmiddag, inkokt lax med fransk potatissallad. Det satt fint för en vrålhungrig semesterfirare.

Med på middagen var även mina kollegor, Anna-Karin, Camilla, Vivian och Luke. Vivian och Luke jobbar normalt på vårt kontor i Shanghai, men "gästarbetar" i sommar hos oss i Sverige.

Luke och Vivian.

Efter maten gick vi iväg till en närliggande sjö för att ta ett kvällsdopp. Både Mattias och Caroline ska triathlondebutera i Kalmar nästa helg, de skall köra sprint och minisprint, så det blev såklart en hel del snack om det. Jag gav lite tips om vad man skall tänka på i växlingarna etc.

Kort och gott, en riktig kanonavslutning på första semesterdagen.

Tack vänner för en riktigt trevlig kväll och riktigt god mat!

1 kommentar: