lördag 30 april 2011

Valborgsfirande

Imorse hade jag stämt träff med min kollega Björn på Brommaplan för att ta en tur ute på Drottningholm/Färingsö. Björn är nog den mest cykelintresserade person som jag känner, när det vankas Tour de France så blir det mycket cykelsnack i korridorerna. Vi hade gjort lite olika klädval kan man säga, Björn valde att köra i jacka och "hela" handskar medans jag hade valt kortärmat och barhänt. Var det övertro på vädret eller fåfänga? Kanske en kombo. Hursomhelst klarade jag mig från att frysa.

Totalt fick jag ihop sju mil på sadeln idag. När jag kom hem bytte jag om lite snabbt till löparmundering för att fullborda brickpasset. Vad tror ni att jag gör då? Jo, jag drar såklart på mig en jacka. Fullkomligt ologiskt. Sex kilometer löpning blev det i sub5min-tempo, det känns ganska bra måste jag säga att kunna gå på så pass snabbt trotst sju mil cykel innan.

Efter passet tog jag en snabb dusch och begav mig sedan till cykelbutiken Cycling på Norrtullsgatan för att hämta ut mina klubbkläder. Tyvärr finns inga bilder än, men det kanske kommer inom kort.

Imorgon ser det ut att bli duathlondebut för mig. Kanske cyklar jag upp till Brottby, bränner av tävlingen och sedan cyklar hem igen. Det blir ett bra pass isåfall.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar