fredag 22 april 2011

Långpass en långfredag




Tanken var att jag skulle bränna av veckans långpass idag, tanken var att jag skulle springa minst 20km men ännu hellre 25km, tanken var att jag skulle gå ut i ett ganska lugnt tempo och sedan avsluta med 5-6km i 4:45-tempo. Med mig på passet hade jag storebror Stefan cyklandes som pacer. Vädret kunde absolut inte varit bättre, solen sken och temperaturen var helt ok. Men jag kände redan från start att det inte skulle bli min dag, benen var absolut inte med mig och energinivån var låg. Då hade vi ändå väntat med att ge oss ut till efter frukost. Dock så tänkte jag hela tiden att det skulle lossna, men det gjorde det definitivt inte. För att få ihop 20km så skulle jag varit tvungen att fortsätta förbi huset en kilometer och sedan vända, men psyket var inte tillräckligt starkt idag så jag bestämde mig för att stanna vid 18km. Nåt skit är det som gör att det inte känns bra, vad det än är så tror jag att jag ska försöka vila bort det resten av påsken.

Efter löpningen så vankades det påsklunch hemma hos mamma i Högbyn. Ugnsstekt lax och pressad potatis satt fint i en sargad kropp.

Imorgon bitti bär det av till Rödvattnet där vi planerar att ta skotrarna ut på sjön för lite pimpling och lunch. Det ska bli hur skönt som helst.

Glad påsk på er alla!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar