söndag 17 april 2011

En dag i solen

Ja, vad ska man säga? Vilket fantastiskt väder vi haft idag. Sol sol sol! Jag, och många med mig, utnyttjade dagen med att vara ute och springa, cykla eller promenera. Jag valde att springa och som så många gånger tidigare så blev det Kastellholmsrundan. Och som vanligt stannade jag till ute vid kastellet och tog en liten bloggbild.

Blickar ut över Gröna Lund, där de provkör berg- och dalbanan.
Rundan var som vanligt 25km och den avverkade jag på strax över två timmar för ett snittempo på 4.54min/km.

När jag kom hem blev det en snabb dusch och sedan ut på bryggan för en kopp kaffe och lite energi.

Soft!

Dagen avslutades med lite samkväm med Runner´s Five + Sara och huvudämnet var såklart Mirandas 100km-lopp igår. Har ni någon gång funderat på att springa 100km på en och samma dag? Det har jag definitivt inte gjort.

Snart är det läggdags och med tanke på hur röda mina armar är så vet jag inte om jag vill vakna imorgon. Troligen kommer jag att gråta mig till sömns. Varför lär man sig aldrig? Jag smörjde in benen i liniment, men hur kunde jag glömma solskyddsfaktor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar