onsdag 13 april 2011

Piglördag




Kalla det lillördag, piglördag eller vad ni vill. Idag är det onsdag, hur som helst, och det blev lite lätt löpning på dels egen hand och dels i sällskap med Miranda. Först sprang jag på egen hand ett varv runt sjöarna. Någonstans vid Råstasjön kom två tjejer vinkandes. Vem känner jag som brukar gå runt sjöarna? Typ ingen. Det visade sig vara svägerskan Anna som kom gående med hennes kompis Ullis. Ullis man är också löpare, så när man träffar dom är samtalsämnet givet. Christer, som han heter, har sprungit Medoc Marathon vilket jag är rätt avundsjuk på. Tänk att springa mellan vingårdar i Frankrike och dricka vin istället för sportdryck. Helt i min smak. Kanske inte ett lopp man persar i.

Precis när jag passerat Anna och Ullis så ringde Miranda som var på gång. Vi möttes upp vid minigolfbanan och tog sedan ett varv.

Totalt fick jag ihop 11,3km på timmen precis, vilket ger ett tempo på 5,20min/km. Snittpulsen var 139 slag/min vilket motsvarar 75%.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vingårds maran lät inte fel tycker jag heller! Tror däremot att man får rena superkrafterna om man inte trycker en hel flaska vid stationerna dvs.

    SvaraRadera
  2. Haha, nej det får nog räcka med ett glas per vätskedepå :-)

    SvaraRadera