onsdag 6 april 2011

After Work




After Work en onsdag hör inte till vanligheterna, men idag blev det i alla fall av. Jag lyckades lura med mig Mattias att springa från jobbet in till stan. Okej då, det var faktiskt Mattias förtjänst att det blev av. Sanning att säga hade jag nog tagit höger efter parkeringen och raka vägen till tåget om det inte varit för honom. Jag väldigt laddad mentalt att springa, men benen var inte på samma våglängd efter gårdagkvällens backlöpning och 800m-testlopp i simning. De protesterade högljutt, men fick inget som helst gehör. Trötta ben till trots var det en riktigt skön och trevlig tur i härligt vårväder in mot stan. Vid Odenplan hade vi kommit upp i 20km och då passade jag på att lämna Mattias och vika av mot Karlberg för att ta pendeln hem. Tempot på 5.15min/km måste vi, eller i alla fall jag, vara nöjd med en dag som denna.

Ja just det, jag vill be om förlåtelse till alla er som eventuellt gick på mitt aprilskämt om att jag skulle lägga ner mitt tränande. Sanningen är faktiskt den att jag anmälde mig till Järnmannen i torsdags. Så det så!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: