lördag 16 april 2011

Väl ambitiöst? II

Igår tyckte jag att jag hade kommit fram till vad jag ville ha. Ja, i solglasögonväg väg alltså. Efter att grundligt utvärderat vilka jag ville ha så åkte jag in till Sportoptik på Kungsgatan och köpte dessa:


De heter Rudy Project Rydon och är designade för att passa cyklister, dvs perfekta för mig alltså. Så var det bara. Tills idag när jag skulle ut och cykla alltså. Då började jag diskutera med mig själv om jag egentligen inte ville ha de där jag testade på XXL tidigare i veckan. Så för säkerhets skulle lät jag dessa ligga kvar hemma under premiärturen.

När jag kom hem så gick jag så ned till XXL för att köpa dessa:

Säljaren sa att de var utformade speciellt för löpning, men att de funkade till cykel också. Jag slog till. Frågan återstår nu, kan jag verkligen behålla båda paren? Är det verkligen ekonomiskt försvarbart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar