torsdag 28 april 2011

Tuff After Work (på egen hand)

Jag måste börja med en sak som inte har ett dugg med träning att göra. Mina kollegor undrade härom dagen vad jag gjort av den riktiga Thomas och vem som egentligen kom tillbaka från påskledigheten i Ö-vik. De kände inte igen mig då jag under tisdag och onsdag knappt sa ett ord och var väldigt inbunden, tydligen är jag egentligen inte sån vilket är lite skönt att höra. Jag var i och för sig inte så jävla uppåt förra veckan heller, men det missade de tydligen. Nu är det i alla fall inte märkvärdigare än att det är vår, och i motsats till många andra så tycker jag inte att det är så härligt när det börjar grönska. Tvärtom så tycker jag att det är rejält jobbigt faktiskt, ögon kliar, näsan rinner och jag blir vansinnigt trött, men sånt är livet för alla oss pollenallergiker. Jag pratade med en kollega idag som blir så trött av vanliga antihistamintabletter att hon tar en spruta varje år. Våren suger helt enkelt!

Okej, nog tjatat om det. Idag skulle jag springa med min kollega Mattias från jobbet, men det föll på att han skulle på föräldramöte och jag hade inte möjlighet att gå tidigare från jobbet. Halv sex kom jag från jobbet i alla fall och stapplade iväg på lite stela ben sedan tisdagspasset. Jag sprang via Norrviken, Häggvik, Sollentuna och Silverdal innan jag vek av mot Ulriksdal och Överjärva gård där jag smet in på Ursviks milspår. Jag kom in fem kilometer in på spåret och följde det till målet. Jag höll mig runt 5min-tempo mest hela tiden förutom någon kilometer längs Ursviksspåret då jag var uppe i 5:15, men då är det ju rätt kuperat också. Efter de fem kilometrarna i Ursvik så siktade jag in mig på Lötsjön eftersom jag tänkte mig avsluta passet med att runda sjöarna i marafart. Det var inte utan besvär som jag ökade på tempot efter 21km till strax under 4.40, men det gick. Kilometertiderna de sista sju blev 4.37/4.35/4.37/4.40/4.43/4.39/4.27.

Snittfarten för passet blev 4.56 och snittpulsen 138 vilket motsvarar 75% av max.

Imorgon är det vilodag, sedan blir det en helg fullproppad med träning. Troligen kommer jag att köra min första duathlontävling i Brottby, det ska bli spännande.

1 kommentar: