söndag 16 juni 2013

Dagens dubbel!


Efter en seg förmiddag med städning av eftersatt lägenhet kom jag i eftermiddags ut för lite härlig träning. Först åkte jag ut till Drottningholm för att köra stakträning på rullskidorna. Det är något speciellt med att åka skidor i kortbyxor och t-shirt. Jag har alltid tyckt att rullskidåkarna gör det så jäkla bra när jag mött dom på när jag själv cyklat. Nu är jag en av dom. Eller kanske inte ändå. Idag rullade två gubbar ikapp mig och förklarade att jag inte skulle oroa mig för att de kom ikapp mig så enkelt, det var rullskidornas förtjänst. Eller om man vänder på det, mina är kassa helt enkelt. Men som en av dom sa så får jag bättre träning. Jaja. Eller så måste jag helt enkelt köpa nya, snabbare.


När jag stakat på en timme så var det bara att kasta in grejerna i bilen och åka iväg till Ursvik för att testa av mina nya fina skor, Inov8 X-talon 212, som jag ska köra Ö till Ö med. Ryktet sa att de ändrat lite på bansträckningarna, så jag var lite orolig när jag gav mig av. Och mycket riktigt så hamnade jag fel, men det gjorde bara att mina skor fick bekänna färg. De var ärligt nästan skönare blöta än torra. Det bådar gott.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar