måndag 17 juni 2013

Fler "idioter" i bil

Idag har jag varit ledig så jag klämde in ett cykelpass på förmiddagen, även fast att det var blåsigt var det riktigt skönt ändå. Förutom att ryggen var helt körd efter gårdagens stakpass på rullskidorna, det tog verkligen mer än jag trodde. Så det blev mycket ställningsbyten, om man säger så.

Under passet kom jag att tänka på ett pass härom helgen när vi var ute och cyklade och skulle ta vänster mot Svartsjö slott när en bilist tutar som en idiot. Efter svängen diskuterade vi varför, eftersom vi tyckte att vi hade varit duktiga och legat i mitten och gjort stora tydliga tecken och allt. Det roliga var att jag träffade denna "idiot" i lördags, och han hade den goda smaken att bjuda på en rökig och fin whiskey.



Tack för i lördags Mia och Mårten, tråkigt att ni missade oss på Äppelfabriken :-)

2 kommentarer:

  1. Nästa gång så ska vi tajma fikat på Äppelfabriken lite bättre...då slipper jag tuta på "galna" cyklister också:-)

    Alltid trevligt med oplanerade besök o det finns nog en liten whiskey kvar till nästa!

    SvaraRadera
  2. Den 29:e kan vi ta en omprovning :-)

    SvaraRadera