torsdag 6 juni 2013

Bästa nationaldagen!

Bästa någonsin, tror jag.

Jag kommer inte ihåg så många, tror jag.

Något år har det varit dagen efter Stockholm Marathon, med allt vad det innebär, tror jag.

Sedan har man ju jobbat de flesta, tror jag.

Det är väl inte så många är som det varit röd dag, tror jag.

I alla fall vaknade jag upp med en bra känsla, inte bakis som jag antar att många som tjyvstartade firandet redan igår.

Halv elva samlades vi, Krister, Evelina och Jenny för att ge oss av mot Färingsö. Vid Brommaplan plockade vi upp Hanna. Sedan rullade vi vidare.


Varmt och skönt var det, knappt någon vind. Hux flux var vi framme vid vår lilla fikaoas.




 
Gofika blev det såklart!

 
Bildobjekten var först lite svåra...

 
... sedan blev dom lite mer lätthanterade.


 

 
Kvällen avslutades med skön picknick med grillat, vin och drömrulle.
 
Tack vänner för en synnerligen trevlig nationaldag!
 
Har vi startat en tradition?
 
Kommer norrmännen att se på oss med avund?
 
Och vilka var det som hade inofficiell namnsdag idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar