torsdag 13 juni 2013

Åsså lite träning

Jo vars, jag gnäller inte bara på cyklisthatare utan jag tränar lite också.

Igår kväll simmade jag med klubben i Eriksdalsbadet. Vi körde loopar om 700m där upplägget såg ut såhär; 50m (25m MAX / 25m löst) + 100m (50m hårt / 50m löst) + 150m (75m hårt / 75m löst), vila 30s, 400m tävlingsfart. Dessa loopar hann vi med fyra stycken av, men jag kroknade svårt på den sista. Mina bankamrater sporrade mig dock att kämpa på. Känslan efteråt, och imorse, var att axlar och rygg fått kämpa rejält.

Imorse var det dags för träning igen. Jag mötte upp min kollega Linnea på jobbet för att ge oss ut på Djurgården för att köra intervaller. Efter uppvärmning, lite löpskolning och stegringslopp körde vi norska fyror, dvs 4x4min. Första intervallen gick alldeles för fort, mitt fel, men sedan så körde vi lite mer kontrollerat. Linnea planerar att köra en 10k och en halvmara i höst och jag skall hjälpa henne att planera träningen inför det. Dagens intervaller avslöjar dock att målsättningarna är lite för säkra, så jag tror att de behöver justeras. Frågan är bara om jag ska berätta eller ej? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar