måndag 21 maj 2012

Väsby Duathlon 2012



Ja, jag gjorde väl inte några större avtryck på denna tävling men fångad på bild blev jag ju i alla fall :-)

Tillsammans med Miranda och Alex tog jag pendeln upp till Väsby, kanske för att spara på benen en aning. Precis som förra året var det strålande väder, allt blir ju så mycket roligare när det är det.

20120520-211301.jpg

Stämningen i fållan var god, till och med jag som blir aningen introvert när det vankas tävling märkte av det. Lyckades dock posera lite tillsammans med den blivande segrarinnan i motionsklassen.

Tävlingen då? Nja, för min del var den i stort sett över efter halva första löpningen då jag brände allt för mycket krut allt för tidigt. Men men, ibland måste man ju chansa lite också. Cykeln sen kändes ju bra fram till vändningen, men då fick man ju svaret varför det gått så fort ut. Vi hade ju haft en grym medvind. Efter 5km löpning och 20km cykel återstod nu bara 2,5km löpning och den gick i beskedlig smärtfri fart.

Väl hemma så ville jag analysera tävlingen lite djupare, hade det gått så dåligt egentligen? Jo, faktiskt så körde jag en minut snabbare förra året. Men, till saken hör att löpningen var lite längre i år än förra året. Det är fördelen, eller nackdelen om man så vill, med gps-klocka.

Men det är väl bara att göra som Per Elofsson brukade säg; "Det är bara att bryta ihop och komma igen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar