tisdag 1 maj 2012

Listigt

Jag har fått lista från Sofie Lantto, bara att fylla i.



Vad har du druckit idag? Vatten, kaffe och öl. En heldag på cykel, precis som kräftor, kräva sina drycker. Ölen togs dock nu på kvällskvisten.

Vad var det senaste du åt? Italiensk korv och potatissallad. Snabbt, enkelt och förbaskat gott.

Vad tränade du sist? Långpass på cykel tillsammans med ett gäng klubbkamrater nere på Södertörn.

Vad ska du träna nästa gång? Imorgon blir det nog kvalitetspass på cykel med klubben, annars kör jag på egen hand. Isåfall blir det cykelstyrka, typ köra på tunga växlar.

Mest underskattade mat? Underskattad och underskattad, men ägg i alla dess former är både gott och grymt potent.

Mest överskattade mat? Mat och mat, jag är allergisk mot alla light- och lättlivsmedel. Speciellt är jag allergisk mot margarin med Becel som den värsta avarten.

Så tycker jag att barn skall äta? Barn, precis som vuxna, skall äta varierad kost gjord på naturliga råvaror med så lite socker som möjligt. Sedan tycker jag att de skall vara delaktiga, om möjligt, i matlagningen då jag tror att de uppskattar den mer då.

Min inställning till piller och pulver? Negativ. Jag tror att om man äter allsidigt så behöver man inte piller och pulver. Det är skrämmande att affärer som säljer kosttillskott växer som svampar.

Min respektive tränar? Varierat och långsiktigt, vad än som stärker henne fysiskt och mentalt. Förhoppningsvis. Något oklart då jag inte träffat henne än.

Sommarträningsplaner? Massor! Massor med cykel, massor med löpning och massor med simning. Allt för att komma så väl förberedd till Ironman Kalmar som möjligt.

Sommarplaner för 5 år sedan? Ojojoj, 2007? Minns jag rätt så var det året då jag vid ett onykert tillfälle lovat att cykla Vätternrundan. Med 60-70 mil i benen åkte jag ned till Motala med min hybrid-Scott för att avverka de 30 milen runt Vättern. Efter 20 hade jag så ont att jag helst inte satt på sadeln och väl i mål så lovade jag mig själv grinandes att jag aldrig mer skulle göra om detta vansinne. Inte anade jag väl då vad jag precis påbörjat...

3 andra bloggar att skicka vidare listan till: Alex (så att Sofie får veta hur du tränar), Lina (för att du är min "äldsta" träningskompis) och Lisa (för att jag är nyfiken på hur du tänker träna inför Sommartåget)

2 kommentarer:

  1. Nämen vad smickrande:) Detta måste jag ta tag i snarast!

    SvaraRadera
  2. Jag tackar och bockar ödmjukast för vidareskickningen till mig :)

    SvaraRadera