måndag 28 maj 2012

Maragenrep

Vilken retning!

Sommaren kom förbi några dagar, sedan var det bara tack och hej. Jag saknar dig redan, kom tillbaka. Snälla!

Under tiden som sommaren får fundera på om vi är värd den eller inte så passade jag på att springa ett sista pass innan lördagens stora lopp.

Stockholm Marathon!

Det ska bli så roligt att få springa med lite på kanten med en farthållarflagga, och för att inte tala om ballongen som man får springa med till en början. På min kommer det att stå 3:45 och jag kommer att starta i startgrupp F, dvs start 12.10.

Just det, passet var det ja. Jag joggade bort till Ursvik och där tog jag milspåret, det är ju så skönt med terräng. Efter knappa halva milen kom jag ikapp en kille med ryggsäck och nyfiken som jag är var jag ju tvungen att fråga lite saker. Det visade sig att han hade en 10-12kg i ryggan och att han tränade inför Fjällräven Marathon, jag har inte orkat googla på den men antar att det är en fjällstrapats. Kul, sa jag, lycka till! Sedan joggade jag vidare och tänkte inte så mycket mer på det. Inte mer än att normalt brukar man ju vilja bli av med överflödig vikt, inte lägga på. Jag minns ju själv hur det var att springa i Ursvik för 12kg sedan, det var ingen lek. Sedan avslutade jag Ursviksmilen och sprang hemåt. Precis när jag kommer fram till min trappa svischar en kille på en gammal cykel förbi mig, på ryggen hade han en ryggsäck och jag förstod att det var samma kille. Jag var tvungen att småle lite.

Benen kändes riktigt bra, vilket bådar gott inför lördag. Nu blir det bara cykel och simning innan dess, samt lite vila förstås.

Till er som kommer att stå i publiken på lördag vill jag ge en uppmaning, eller kanske en utmaning. Imponeras gärna av de som kommer in på 2:15-2:30, men glöm inte bort att heja på oss som kommer in på fyra, fem eller sex timmar. Vi som inte föddes med talangen och/eller har möjlighet att träna på samma villkor som de snabbaste, vi behöver också uppmuntrande hejarop och applåder. Eller troligen mer än de superfokuserade proffsen.

Glöm inte!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar