tisdag 22 maj 2012

Motig tisdag




Strax innan sex gav jag mig av hemifrån för att möta upp lite cyklister för ett pass i solen. Willys i Sumpan var utgångsläget och där möttes Krister, Evelina, Susan och jag upp för avfärd mot Drottningholm och Lovön. Sedan plockade vi upp Per vid Brommaplan och slutligen Lasse vid Nockebybron. Vi rullade sakta och fint bort mot Drottningholm/Lovön/Prästvik och där brände vi av backintervall efter backintervall.


Efter femte blev jag utlurad på en sjätte medan de andra tog igen sig lite och mekade lite. Men jag kom ikapp de andra och fick mig lite vila jag med innan vi körde avslutande tre intervaller.




Med aningens slitna ben rullade vi sakta hemåt, alla var nog riktigt nöjda med kvällens pass. Jag vet att jag var/är det, eftersom cykelstyrka verkligen står högt på min priolista.

Tack för en bra kväll kära cykelvänner!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar