lördag 28 juli 2012

Vågad fredag




Direkt efter jobbet igår åkte jag till Kaananbadet för att köra ett långpass simning. Vädret var jätteskönt och jag tänkte att efter simningen skulle jag säkert kunna bada lite och "sola" lite.

När jag stod och packade upp våtdräkten så dök ett bekant ansikte upp, det var Sonny som var ute och sprang i det sköna sommarvädret. Sonny träffade jag för första gången under Sommartåget nu i helgen. Det blev ett snabbt och trevligt prat innan det var dags för mig att hoppa i vattnet och för Sonny att ge sig av hemåt för en kall öl och hemgjord pizza. Tänk, hade det inte varit för Sommartåget hade han bara passerat och jag troligen inte ens noterat det. Löpningen ger verkligen många trevliga kontakter.

Tanken med mitt pass var att köra 1,5h, men det ändrades ganska omgående till att jag ville simma 4km vilket skulle vara ett bra kvitto inför IM om tre veckor. Simningen gick lite sådär pga svallvågor från båtar som passerade vilket gjorde navigeringen något besvärlig.

4km blev det dock och det på 1:40, dessutom visar min klocka att jag tog 297 armtag vilket ger en taglängd på 1,35m. Om det nu finns några nördar som tycker det är intressant :-)


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Bra jobbatThomas : ) Hälsningar ultra Sonny!

    SvaraRadera