torsdag 5 juli 2012

Stekheta supertusingar

I sällskap av Karin körde jag supertusingar på Sundbybergs IP igår kväll. Solen stekte verkligen på och det är man ju inte så van vid. Jag har aldrig kört supertusingar förut, men det kommer absolut att bli fler av den varan. Om inte annat så är det ju roligt med omväxling.

Supertusingar är en variant på vanliga tusingar, man kör serier om 100/200/300/400m med kort vila, serievilan är dock lite lngre, och sedan kör man lika många som man brukar köra tusingar. Jag körde dock bara fyra stycken igår, fast jag borde kört 6-8st.

Att hålla "rätt" tempo var inte det lättaste, man skall försöka ligga på ca 10% snabbare än vanliga tusingar, men jag hamnade på 3:15 på de flesta.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar