söndag 29 juli 2012

Het löpning

Jag är osäker på hur varmt det var idag, kanske 24-25 grader. Hursomhelst var det i alla fall grymt varmt att springa. På programmet stod 3 timmar och då bör man ju ha med sig både vätska och energi. Verkligen. Nu har jag inget vätskebälte, så jag tänkte springa med en flaska i handen. Energi hade jag helt glömt bort. Flaskan glömde jag också.

Okej, det var bara att gilla läget. Vatten kan man ju köpa på vägen. Eller på en obskyr liten affär på Djurgården, som dessutom ville ha tre spänn för att jag inte hade kontanter. Muppar!





Vändningen skedde på Blockhusudden där jag passade på att ta ett svalkande dopp. Härligt!




Väl hemma igen blandade jag ihop en egen "resorb" för att återställa vätske- och saltbalansen lite. Inte så gott!

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. vad använder du för klocka som kan mäta armtag? Tycker du den är bra? pris? köpt var? Utlåtande? Kan du inte skriva lite om den!? Nyfiken person :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Markus!
    Jag har en Garmin Forerunner 910XT som jag är ganska nöjd med. Jag använder den inte så ofta när jag simmar eftersom jag vet för lite om simning för att kunna analysera träningen, typ armtagsfrekvens och -längd etc. Jag har fått fler frågor om den och borde såklart skriva ett inlägg om den, efter Kalmar kanske då jag kan fokusera träningen på klockans funktioner istället för kroppens prestation.

    Ha de!

    SvaraRadera