lördag 28 juli 2012

Soldränkt lördagscykling




Tre veckor kvar till IM och det är dags att peaka mängdmässigt. Igår kväll blev det 4km simning och idag 17mil cykel. Jag såg framför mig sex timmar på egen hand idag, men just som jag skulle ge mig av så meddelade Krister att han och Linn skulle ut så jag bjöd in mig själv.

Dagen till ära hade Krister maillot jaune och jag faktor 30.

Vi styrde kosan mot Färingsö och tog det obligatoriska fikastoppet vid Svartsjö. Det blev mycket snack om cykelkläder, TT-bars, andra bars, våtdräkter etc. Även lite jobbsnack blev det, Linn är kirurg med specialområde från anus till tunntarm, om jag inte missförstod saken. Vilket jag säkert gjorde.

Vid Tappström, efter två timmars cykel skildes våra vägar. Jag fortsatte då mot Munsö i galen fart, medvinden var rejält tilltagen. Tillbaka gick det långsammare.

För att få ihop sex timmar åkte jag ut en sväng på Färingsö igen.

Nu ska det bli spännande att se vad som händer i den olympiska bassängen.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar