tisdag 17 juli 2012

Tisdagstusingar

Att ge sig ut på ett intervallpass med massa frustration i kroppen är ganska bra för träningen. Idag gav jag mig iväg till Sundbybergs IP med den känslan för att köra tusingar. Efter lite uppvärmning gav jag mig på åtta stycken, de första tre gick på 3:55 men sedan ökade jag farten lite och la mig på 3:45 resten. Inte det vanligaste kanske att köra negativ split, men jag körde ändå kontrollerat och försökte hålla hög kadens istället för att ta i så mycket. Det känns ganska tydligt att man kan vinna en hel del på den tekniken, gäller bara att komma ihåg det när det går tungt.

Efter passet mötte jag upp lite sköna sundbybergare för en fika, jag lyxade till med en chèvresallad med honung och valnötter.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar