fredag 19 juli 2013

Simmig dag

I lördags hade jag en riktigt simmig dag. Lördags, tänker ni? Precis, jag försöker ta igen lite missad tid.

Det började i alla fall med att jag åkte ner till Hellasgården på morgonen för att simma med klubben och HA, vi kör gemensamma pass på lördagar. Det blev ett riktigt tufft pass med långa och hårda intervaller, tror att det heter så även på simspråk. Efter passet var jag rejält trött, speciellt i axlarna. En kopp kaffe på bryggan gjorde dock att det glömdes det snabbt.



 Efter kaffet åkte jag direkt ned till Värmdö för att möta upp Thomas, Mattias och Caroline för att simma med dom. De skulle köra en liten mini-triathlon, om man nu kan kalla olympisk distans för mini, vilket betyder att vi skulle simma 1500m. Vid vändning inser vi att vi redan simmat 1100m, det blev alltså lite längre än tänkt. Mattias och jag ska köra Ö till Ö tillsammans så det var ett bra tillfälle att se ifall vi håller ungefär samma tempo. Det gjorde vi, i alla fall i 3/4 då Mattias lämnade mig efter sig. Vad hände? Just det, jag hade ju redan simmat på morgonen.



När Thomas, Mattias och Caroline gav sig av på sina cyklar tog jag igen mig lite på stranden i solskenet. Efter en halvtimme hade jag dock fått nog, så jag drog på mig våtdräkt, badmössa och mina Inov8 212, det vill säga de skor jag skall köra Ö till Ö i. Jag tänkte köra lite swimrun, dvs simma/springa/simma/springa, och hade sett ut tre berghällar som jag skulle landstiga innan det var dags att gå iland igen för löpningen. Simdelarna var ca 700m långa och löpningarna 1km. Barnfamiljerna som låg på stranden måste allt ha undrat vad tusan jag höll på med. De hade troligen aldrig sett någon bada med skorna på.


Efter mitt swimrun åkte jag till Mattias och Caroline och väntade in triathleterna. Det blev lite solning på altanen. När de kom tillbaka väntade en sen lunch. Mattias hade förberett hamburgare och jag hamnade vid grillen, i vanlig ordning. Att få ta hand om Weinesons grill är en stor ära, Mattias låter nämligen inte vem som helst att göra det. Jag är mäkta stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar