onsdag 24 juli 2013

Det totala lugnet

De senaste dagarna har vi hälsat på Mårtens pappa i Hammerdal som ligger ca sju mil norr om Östersund. I Hammerdal råder det totala lugnet, det slog mig oräkneliga gånger, vilket är en klar kontrast till storstans stress och ständiga liv. Långa stunder satt jag bara på farstukvisten i solskenet och njöt över utsikten över sjön. Otroligt vackert.

I måndags blev Mia och jag avsläppta på en skogsbilväg strax utanför Hammerdal för en löptur tillbaka. Det var hur lugnt och fridfullt som helst, de första 15 kilometrarna var helt utan bebyggelse. Om man inte räknar fäbodar, vindskydd och älgpass. Vid 12-13 mötte vi en bil, annars var det bara vi. Inga ljud från bilar, inga tåg, inga flygplan. Ingenting. Magiskt!

18km fick jag ihop med födelsedagsbarnet. Sedan blev det lunch och lite vila innan jag körde pass två för dagen. Okej, jag körde lite rehab emellan också. Pass två blev backlöpning, jag värmde upp i 20min innan jag körde 20min backe, varje löpning var ca en min med joggvila, och avslutade med 10min nedvarvning. Sedan var benen jättenöjda.



Den kvällen blev det gomiddag, som vanligt. Och jag fick sköta grillningen, som vanligt. I like!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar