fredag 26 juli 2013

Ha det roligt?




Vad sa han egentligen, den smärte äldre norrmannen som åkte ut samtidigt som mig i förmiddags? Ja jag hörde i alla fall fel, men sen förstod jag. Han undrade såklart om jag skulle "ta det roligt?". Han tänkte såklart på vädret, stekande sol och 26 grader. Jag smålog lite, för inte tänkte jag "ta det roligt", min tanke var att köra hårt. Den gamle mannen skateade så jag hade inte en suck, men jag slet på hårt med mitt stakande. Jag tyckte ju att jag fått till det här med balans och teknik, så jag öste på utför också. Tills en kurva som jag tog lite väl snävt, i slutet på kurvan kom jag ut med vänster skida utanför asfalten och orkade inte häva tillräckligt. Så det var bara att lägga sig i buskarna. Vilken tur att det är mjukt.

Men tog jag det roligt efter det? Inte då, jag körde på tills armar och axlar tog slut. Lite valkar i händerna har jag allt fått till också.

Men roligt har jag här uppe i Jämtland. Och skönt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar