söndag 21 juli 2013

På strövtåg...

Okej, Jämtland är inte min hembygd men jag känner mig väldigt hemma här. Jag hoppas att det kommer att hålla i dig också. Det tror jag nog. Det har ju börjat på bästa sätt i alla fall.





Igår åkte jag upp hit, med tåg till Gävle och sedan med Mårten i bil. Vi stannade till för att tanka utanför Sundsvall och passade på att äta där också. Mosbricka på Statoil, lite crazy kanske men vi behövde ju äta. Sundhetstecken dock att vi inte hade en susning om alla alternativ man fick i form av kryddor och röror.

Väl framme i Östersund hamnade vi först på barnkalas, Mias brorsdotter firades. Vi kom precis till kaffet, och till det serverades jordgubbar, grädde, glass etc. Smaskens!

Sedan åkte vi vidare till Mias mamma och checkade in, jag fick det största rummet. Datarummet. Ett rum inrett med en king size luftmadrass. Jag stortrivs, har sovit kungligt inatt!

Efter en supergod middag och lite vila gav Mia och jag oss ut och sprang en runda runt Frösön. Det var skönt att få skaka loss bilåkarbenen, de var riktigt stela till en början. Det var nästan så att jag haltade fram, men sen gick det bättre.

På kvällskvisten blev det sedan ett glas vin på verandan och lite uppsnack inför Yran, men det är ju några dagar kvar.

Nu är det snart frukost, sedan ska jag ta med rullskidorna till skidstadion och testa lite.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar