torsdag 18 juli 2013

Nya vänner!



Japp, idag utökades skostallet med ett par Asics Gel DS Sky Speed 3. Jag har länge sökt efter ett snabbare komplement till mina Nimbus att köra kvalitetspassen med. Och nu har jag alltså hittat dom. Hoppas att vi kommer att få många sköna pass tillsammans, jag vill att jag skall tänka mjölksyra när jag tänker på dom.

Imorse invigdes de med ett snabbdistanspass längs Djurgårdsbrunnsviken. Efter en uppvärmning på 3km ökade jag på farten i 6km för att sedan värva ner i 3km. Snabbdistansavsnittet började jag första kilometern på 4:12min, sedan sjönk farten allteftersom till 4:20, samtidigt så ökade pulsen från 142slag/min till 154slag/min eller från 78% till 85% av max. Benen kändes lite sega, egentligen inte konstigt då det dels var innan frukost och dels var ganska varmt. Värmen ska jag egentligen inte klaga på då det var en riktigt fin morgon.

Just det, jag måste ju bara få visa en liten bild på dagens lunch. Hemmagjorda hamburgare på älgkött är inte illa, eller?

2 kommentarer:

  1. Jag funderar bara på när du ska börja baka ditt eget hamburgerbröd ;-)?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog inte så långt borta faktiskt :-)
    Sedan blir det egen ketchup, egen senap, egen dressing, egen tomat, egen lök etc.

    SvaraRadera