tisdag 2 juli 2013

Hur är det nu med balansen?

Idag har jag tränat på balansen. Med betoning på tränat.

I vanlig tisdagsordning mötte jag upp Linnea innan jobbet för att köra ett kvalitetspass. Gårdagens myspass byttes alltså ut mot kvalitetspass, balans med andra ord. Vi sprang som vanligt ner till Djurgårdsbrunnskanalen där vi körde 3x5min intervaller med 3min vila emellan. Mina intervaller sprang jag på 3:44 / 3:53 / 3:51min/km och Linnea var hack i häl. Pulsmässigt låg jag på 92% av max under löpningarna vilket jag är jättenöjd över, på sista tog jag verkligen i det jag hade. Nöjda lufsade vi sedan tillbaka för att äta en välförtjänt frukost. Havregrynsgröt låter kanske inte mycket för världen, men efter ett tufft träningspass är det sjukt gott. Speciellt med en kopp starkt kaffe till.

Ikväll har jag jobbat ytterligare på balansen, eller stabiliteten om man så vill. Och då främst bålstabiliteten, efter de övningar jag fått av sjukgymnast Anna. Det ser kanske löjligt ut att göra Musslan, men rätt gjord är den riktigt jobbig. I alla fall för mig.

Imorgon blir det nog lite vila. Tror jag.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar