onsdag 10 juli 2013

Minisemester och fallskärm

Minisemestrar skall inte underskattas. Några få dagar av spontanitet kan helt klart bli mer lyckade än en vecka eller två av hyperplanering. Det tycker i alla fall jag. Och minisemester är precis vad jag haft de senaste dagarna.

Det började med att min bror Håkan och jag åkte med Mia, Mårten och Malte upp till Västerås över dagen i söndags. Varför åker man till Västerås första helgen i juli tänker ni? De flesta gör det nog för att besöka Power Meet. Vi för att hoppa fallskärm. Håkan och jag fick ett hopp i födelsedagspresent av vår käre mor då vi fyllde år härom veckan.



Två taggade bröder.

Håkan har precis landat och jag är på väg.

Två nöjda bröder.

För mig var det andra hoppet, mitt premiärhopp gjorde jag i höstas, medans det var första gången för Håkan. Vid mitt premiärhopp var jag verkligen tokspänd, men den här gången var jag helt klart lugnare. Skillnaden mellan de båda hoppen var att första var en mycket häftigare upplevelse, pga allt adrenalinpåslag, men att andra hoppet var mer av en totalupplevelse då jag var "vaken" genom hela hoppet.

Dag två på minisemestern, dvs måndag, tog jag cykeln för att besöka Mia och Mårten som lånat en stuga på Tynningö. För att få till ett träningspass tog jag en sväng ner mot Värmdö först, en extrasväng på ca 5 mil. Jag svängde förbi Mattias, som turligt nog var hemma, och fick mig en espresso och en bulle. Det blev en del snack om ÖtillÖ, men även lite planer om Amsterdam senare i höst.




Väl framme på Tynningö fick jag en välförtjänt öl och dusch. Duschen var spännande nog placerad på soldäck, precis utanför köksfönstret.



Dag två på Tynningö var helt magisk. Efter frukost åkte Mårten och jag ut med båten, med var även Mia och Mårtens kompis Ann och hennes två söner Teo och Sam. Vi tog en sväng in mot Waxholm, på vägen hem fick jag tom köra båten. Eftermiddagen hängde vi mest på soldäck, men Ann lyckades locka med mig på ett TRX-pass. Grymt kul! 



Till middag skulle det grillas, igen, och jag hamnade vid grillen, igen. Jag har ju en tendens att hamna där. Ann gjorde hamburgare och jag grillade. De blev jäkligt goda!

I morse vaknade jag av att det regnade. Men jag somnade om. När jag vaknade igen så regnade det fortfarande. Min plan var att cykla hem efter frukost, men de fick ändras. Istället åkte hela gänget in till Gustavsberg för att luncha, vi hamnade på ett jättetrevligt ställe som heter Tornhuset. Kan rekommenderas!



Väl tillbaka på ön var det bara att invänta att regnet skulle upphöra, eller åtminstone avta. Innan jag åkte hann vi dricka kaffe och äta tårta, en tårta som Teo och Sam bakat till pappa Kim som kommit kvällen innan. Tårtan var ett mästerverk, killarna hade kommit på den genialiska idéen att ha grädde på halva och chokladmousse på halva. Grymt smarrig!


 
Tack för en supertrevlig minisemester Mia, Mårten, Malte, Ann, Kim, Teo och Sam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar